Хід уроку. Природознавство 3 кл. Гірські породи
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Ми починаємо вивчати нову тему «Гірські породи. Ґрунти». У цій темі ви дізнаєтеся:
• Про гірські породи та корисні копалини.
• Про склад і властивості Грунтів.
• Як добувають корисні копалини?
• Яке значення корисних копалин для людей?
• Чому потрібно охороняти ґрунти?
• Хто будуть вашими помічниками? Прочитайте про це на с 42.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про різноманітність гірських порід.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником {с.44-46)
- Роздивіться фотографії на с 44 та пригадайте! Що ви знаєте про гори? Яке значення для життя вони мають? Які гори є в Україні?
- Поміркуйте! З чого складаються горн?
- Про що розповів пан Кріт?
- Запам'ятайте! Гірські породи — це природні тіла, які знаходяться в глибинах Землі та на її поверхні.
- Пригадайте, які ви знаєте гірські породи.- Земля складається з 2000 різних гірських порід. Хоча за ними закріпилася назва «гірські», але розташовані вони скрізь, зокрема й на рівнинах під шаром ґрунту.
Людину здавна цікавило: звідки посеред поля взялися валуни, що за чудернацькі скелети тварин іноді викопували із землі або знаходили відбитки невідомих рослин на гірських породах, як морські черепашки опинилися високо в горах.
- Про що повідомив пан Кріт? Що означає бурити?
- Гірські породи утворилися в різних умовах. Тому вони відрізняються між собою за будовою, твердістю, кольором і багатьма іншими властивостями. Одні з них зустрічаються в природі у твердому стані, інші — у рідкому та газоподібному. Граніт, вапняк, крейда, кам'яне вугілля — це тверді гірські породи. Нафта міститься в надрах Землі у вигляді маслянистої рідини, а природний газ відповідно має газоподібний стан. Вода — це теж гірська порода.
Робото в порох- Упізнайте гірські породи, зображені на фотографіях на с. 45.
- Що ви прочитали про ці гірські породи на с. 46?
- Місце, де породи залягають у значній кількості, називають родовищем. Пошук родовищ гірських порід проводять геологи за допомогою різної сучасної техніки.
Геолог - це людина, яка вивчає і шукає гірські породи.
Висновки
• Земля складається з гірських порід, які в природі бувають у трьох станах: твердому, рідкому і газоподібному.
• Гірські породи залягають на різній глибині. Місце їх залягання називають родовищем.
• Пошук гірських порід — справа геологів.
• Гірські породи, які люди використовують для своїх потреб, називають корисними копалинами.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групах
- Поміркуйте!
• Гірські породи називають природними скарбами. Чому саме скарбами їх називають?
• Отже, що є скарбницею у природі? (Земля, її надра)
• Вулицею мчать машини. З чого виготовлені деталі до них? (З металу, який виплавляють із залізної руди.)
• 3 чого виготовлені гума, бензин, пластмаси? (З нафти)
• Стоять цегляні будинки. А цегла — це... (глина).
• Без неї не може працювати жоден учень, учитель. (Крейда)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
- Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 46.
- Наведіть приклади гірських порід. Які з них є у вашому краї?
- У яких станах зустрічаються гірські породи у природі? Наведіть приклади.- Наведіть приклади використання гірських порід.- Підготуйте розповідь про професію геолога. Чому її вважають романтичною?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 44-46.
Додавання і віднімання круглих чисел.
Розширена задача на спосіб зведення до
одиниці(перший вид)
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Ми починаємо вивчати нову тему «Гірські породи. Ґрунти». У цій темі ви дізнаєтеся:
• Про гірські породи та корисні копалини.
• Про склад і властивості Грунтів.
• Як добувають корисні копалини?
• Яке значення корисних копалин для людей?
• Чому потрібно охороняти ґрунти?
• Хто будуть вашими помічниками? Прочитайте про це на с 42.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про різноманітність гірських порід.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником {с.44-46)
- Роздивіться фотографії на с 44 та пригадайте! Що ви знаєте про гори? Яке значення для життя вони мають? Які гори є в Україні?
- Поміркуйте! З чого складаються горн?
- Про що розповів пан Кріт?
- Запам'ятайте! Гірські породи — це природні тіла, які знаходяться в глибинах Землі та на її поверхні.
- Пригадайте, які ви знаєте гірські породи.- Земля складається з 2000 різних гірських порід. Хоча за ними закріпилася назва «гірські», але розташовані вони скрізь, зокрема й на рівнинах під шаром ґрунту.
Людину здавна цікавило: звідки посеред поля взялися валуни, що за чудернацькі скелети тварин іноді викопували із землі або знаходили відбитки невідомих рослин на гірських породах, як морські черепашки опинилися високо в горах.
- Про що повідомив пан Кріт? Що означає бурити?
- Гірські породи утворилися в різних умовах. Тому вони відрізняються між собою за будовою, твердістю, кольором і багатьма іншими властивостями. Одні з них зустрічаються в природі у твердому стані, інші — у рідкому та газоподібному. Граніт, вапняк, крейда, кам'яне вугілля — це тверді гірські породи. Нафта міститься в надрах Землі у вигляді маслянистої рідини, а природний газ відповідно має газоподібний стан. Вода — це теж гірська порода.
Робото в порох- Упізнайте гірські породи, зображені на фотографіях на с. 45.
- Що ви прочитали про ці гірські породи на с. 46?
- Місце, де породи залягають у значній кількості, називають родовищем. Пошук родовищ гірських порід проводять геологи за допомогою різної сучасної техніки.
Геолог - це людина, яка вивчає і шукає гірські породи.
Висновки
• Земля складається з гірських порід, які в природі бувають у трьох станах: твердому, рідкому і газоподібному.
• Гірські породи залягають на різній глибині. Місце їх залягання називають родовищем.
• Пошук гірських порід — справа геологів.
• Гірські породи, які люди використовують для своїх потреб, називають корисними копалинами.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групах
- Поміркуйте!
• Гірські породи називають природними скарбами. Чому саме скарбами їх називають?
• Отже, що є скарбницею у природі? (Земля, її надра)
• Вулицею мчать машини. З чого виготовлені деталі до них? (З металу, який виплавляють із залізної руди.)
• 3 чого виготовлені гума, бензин, пластмаси? (З нафти)
• Стоять цегляні будинки. А цегла — це... (глина).
• Без неї не може працювати жоден учень, учитель. (Крейда)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
- Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 46.
- Наведіть приклади гірських порід. Які з них є у вашому краї?
- У яких станах зустрічаються гірські породи у природі? Наведіть приклади.- Наведіть приклади використання гірських порід.- Підготуйте розповідь про професію геолога. Чому її вважають романтичною?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 44-46.
Мета: закріпити
вміння учнів додавати і віднімати круглі
десятки; формувати вміння розв’язувати розширені задачі на спосіб зведення
до одиниці; розвивати логічне мислення, творчу уяву, спостережливість,
вміння працювати в групах і самостійно;
вдосконалювати обчислювальні навички;
виховувати культуру математичного запису, почуття
взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики.
Обладнання: таблиці для усної лічби, картки для індивідуального опитування учнів, комп’ютер, таблиця «Додавання виду: 350 + 540», скорочений запис умови задачі, прийом «Шифрування», смайлики, додаткові друковані зошити з математики, прості олівці, підручник, ручки, ілюстрації елементів асоціації круглих чисел за мнемотехнікою (додаток 1)
Обладнання: таблиці для усної лічби, картки для індивідуального опитування учнів, комп’ютер, таблиця «Додавання виду: 350 + 540», скорочений запис умови задачі, прийом «Шифрування», смайлики, додаткові друковані зошити з математики, прості олівці, підручник, ручки, ілюстрації елементів асоціації круглих чисел за мнемотехнікою (додаток 1)
Хід уроку
I.
Організаційний
момент
Дзвінок дав
усім наказ –
До роботи, швидше, клас
Працюватимемо гарно,
Щоб урок пройшов немарно
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (с. 47, завдання
299)
- Поясніть, як обчислили рівняння.
2. Математичний
диктант
- Запишіть число, в якому:
9 сот. 9 дес. 5 од.; 5
сот. 2 дес. 7 од.; 9 сот. 3 од.; 4 сот. 3
дес.; 9 сот. 7 од.; 8 сот. 5 дес. 7 од.; 2 сот. 2 дес; 7
дес. 4 од.
- Запишіть число, в якому:
6 од. III розряду; 5 од. II розряду; 7 од. І розряду;
4 од. III розряду; 4 од. II розряду;
6 од. III розряду; 8 од. І розряду;
7
од. III розряду; 6 од. II розряду; 5 од. І розряду.
- Запишіть числа цифрами:
чотириста сорок дев’ять, двісті сім, п’ятсот п’ятдесят,
триста два, дев’ятсот двадцять один, двісті,
тисяча.
Відповіді:
995, 527, 903, 430, 907, 857, 220, 74.
657, 404, 608, 765.
449; 207; 550; 302; 921; 200;
1000.
Взаємоперевірка математичного диктанту за
відповідями записаними на комп’ютері
Гра «Естафета» (усний рахунок)
1 команда 2 команда 3 команда
350 + 20 390 + 20 130 - 50
470 + 20
600 + 100 600 + 40
!50 – 60
110 - 80 500 + 500
370 + 50 300 + 80 400 - 300
3.
Робота за картками індивідуального
контролю
Картка
1
1)
130 – 40 60
+ 90
2)
У вазу поставили 99
ромашок, а волошок на 40 більше. Скільки квітів
поставили у вазу?
Картка
2
1)
140 – 90 70
+ 80
2)
На першій полиці стояло 50 книжок,
а на другій - у 5 разів більше.
Скільки книжок стояло на другій полиці?
Перевірка вчителем
Каліграфічна хвилинка (записати каліграфічно
одне кругле число за
власним вибором)
III. Повідомлення
теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці, будемо вдосконалювати навички додавання і віднімання круглих сотень
і десятків. Творчо працювати
над розв’язуванням задач. Вчитися працювати в
парах та групах.
- Ваші очікування?
(Вибрати смайлика за кольором і
настроєм на обличчі)
- Які круглі числа можна утворити
за цими ілюстраціями? (додаток 1)
IV. Вивчення нового матеріалу
Додавання круглих сотень( підготовчі вправи)
Вправа «Мозковий штурм»
-
Що таке кругле
число?
-
З чим ви його
асоціюєте? ( елементами із мнемотехніки доповнити)
-
Скільки одиниць у
круглих числах?
-
А скільки десятків
у круглих числах?
-
Скільки сотень у
числах: 453, 234, 560,
457, 543?
-
Скільки всього десятків у
числах: 678, 560, 234,
453, 800?
-
Розкладіть на розрядні доданки
числа: 609, 456, 790, 408, 421?
-
Обчислити, застосовуючи переставний
і сполучний закони додавання.
200 + 60 + 400 + 10
500 + 30 + 70 + 100
300 + 20 + 500 + 30
Пояснення нового
матеріалу. Робота за таблицею:
350 + 540 =
890
(300 + 50)
(500 + 40)
300 + 500 = 800 50 + 40 = 90
500 + 90 =890
|
Первинне закріплення вивченого
матеріалу. Робота за підручником.
Опрацювання теоретичного матеріалу (
завд. 317)
Знаходження значень виразів ( завд. 318) ( обчислення з
усним поясненням)
150 +140
610 + 260
310 + 220
530 + 430
Фізкультхвилинка ( застосування комп’ютера)
1. Усне розв’язування задач
·
В одному ящику 6 кг вишень. Скільки вишень
у 8 таких ящиках?
·
У 6 кошиках
24 кг персиків. Скільки персиків в одному кошику?
2. Робота над
задачею на розширене зведення
до одиниці
Перший
трактор за 5 год роботи витрачає 35 л пального. Другий трактор за 1 год роботи
витрачає на 1 л менше. Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи?
-
Про що йдеться в задачі?
- У яких одиницях вимірюють пальне? (У літрах) Час? (У годинах)
Запис
на дошці короткої умови задачі за допомогою таблиці.
- Про що запитується в задачі? (Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи?)
- Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?
(Ні)
- Чому? (Тому
що нам невідомо, скільки літрів пального витрачає другий трактор
за 1 год.)
- Що сказано про витрату пального
за одну годину другим трактором? (Другий
трактор за годину роботи витрачає на 1 л менше від першого.)
- Чи можна дізнатися,
скільки літрів пального витрачає другий
трактор за 1 год роботи? (Ні)
- Чому? (Тому що нам невідомо, скільки пального витрачає перший трактор за 1 год.)
- Отже, про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Скільки літрів пального витрачає
перший трактор за 1 год.)
- Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Скільки літрів пального витрачає
за 1 год другий трактор.)
- Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Скільки літрів пального витратить другий
трактор за 7 год роботи.)
- Запишіть розв’язання задачі в зошити.
Розв’язання
1)
35 : 5 = 7 (л) - витрачає
перший трактор за 1 год;
2)
7 – 1 = 6 (л) - витрачає другий
трактор за1 год;
3)
6 · 7 = 42 (л) - витратить другий
трактор за 7 год роботи.
Відповідь:
42 л пального.
- Складіть вираз.
(35
: 5 – 1) · 7 = 42
V.
Розвиток математичних знань
1. Робота над задачею
Маса
6 однакових коробок з печивом 24 кг. Маса коробки з цукерками
-
на 2 кг більша, ніж маса
коробки з печивом. Яка маса 8 коробок з цукерками?
- Про що йдеться в задачі?
- Скільки печива в
6 коробках? (24 кг)
- Що сказано про масу коробки з цукерками? (На 2 кг більша)
- Яке головне питання задачі?
Розв’язання
вчитель заздалегідь записує на
дошці.
- Прочитайте розв’язання задачі.
1)
24 : 6 = 4 (кг)
2)
4 + 2 = 6 (кг)
3)
6 · 8 = 48 (кг)
Відповідь:
48 кілограмів маса 8 коробок з цукерками.
-
Про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Про масу коробки з печивом.)
-
Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Про масу коробки з цукерками.)
- Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Масу 8 коробок з цукерками.)
Скористайтеся шифром до розв’язання
задач (елемент із мнемотехніки) (Б : 1 +, - )
2. Самостійна робота № 326, 327
Робота в
групах
1
група 2 група
110
– 70 120 – 60 – 50
150
– 70 90
+ 30 – 20
80 + 90 70
+ 40 – 10 70 + 80 140 – 80 – 40
Взаємоперевірка
Робота в
парах. Завдання у
додаткових друкованих зошитах (взаємоперевірка)
3.
Творча робота над задачею
В
автопарку було 27 автобусів, вантажних машин -
у 9 разівменше, а легкових - на 18 менше, ніж автобусів.
- Про що дізнаємося, коли обчислимо значення виразів?
27
: 9; 27 + (27 – 18); 27 – 18; (27 – 18) : (27 : 9); (27 – 18) – 27 : 9
VI. Підсумок
уроку
-
Про що ви дізналися сьогодні
на уроці?
-
На уроці ми повторили розв’язування розширеної задачі
на спосіб зведення до одиниці. Пригадали, як
розв’язувати приклади з круглими числами.
-
Яке завдання виявилося для вас
найскладнішим?
-
Чи сподобалося
вам працювати в групах?
-
Чи потрібні
вам ці знання у житті?
-
Чи
здійснилися ваші очікування?
-
Чи правильно
ви вибрали смайликів?
Оцінювання
Додаток 1
Самоаналіз уроку
Тема уроку: додавання і
віднімання круглих чисел.
Розширена задача на спосіб зведення до одиниці (перший вид). Розв’язування задачі
виразом, арифметичними діями з поясненням. Мета: закріпити вміння учнів
додавати і віднімати круглі десятки; формувати вміння розв’язувати розширені
задачі на спосіб зведення до одиниці; розвивати логічне мислення, творчу уяву, спостережливість, вміння працювати в групах і самостійно; вдосконалювати обчислювальні
навички; виховувати культуру математичного запису, почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до
математики.
Мету уроку було здійснено при допомозі різних засобів і форм роботи на уроці. Методично правильно побудований урок, з використанням комп’ютера, інтерактивних технологій та з використанням елементів мнемотехніки. Учні активно і творчо працювали, розвивали математичні здібності і культуру письма, засвоїли добре новий матеріал уроку. Спостерігали, гралися, індивідуально працювали, в групах, в парах, самостійно, вчилися перевіряти свої роботи і роботи товаришів, аналізували і знаходили досконаліші шляхи запам’ятовування нового матеріалу, вміло знайшли його застосування у житті.
Мету уроку було здійснено при допомозі різних засобів і форм роботи на уроці. Методично правильно побудований урок, з використанням комп’ютера, інтерактивних технологій та з використанням елементів мнемотехніки. Учні активно і творчо працювали, розвивали математичні здібності і культуру письма, засвоїли добре новий матеріал уроку. Спостерігали, гралися, індивідуально працювали, в групах, в парах, самостійно, вчилися перевіряти свої роботи і роботи товаришів, аналізували і знаходили досконаліші шляхи запам’ятовування нового матеріалу, вміло знайшли його застосування у житті.
Співробітництво на уроці сприяло більш високим досягненням і більшій продуктивності; сформувало більш
турботливі, чуйні та віддані взаємини; забезпечило психологічне здоров'я дітей, соціальну
компетентність і самоповагу.
Вчитель слідкував
за темпом і
динамікою голосу. Це допомогло налаштувати дітей на
слухання і позитивне засвоєння
матеріалу. Вдало була
підібрана фізкультхвилинка і в
потрібний час уроку. Атмосфера доброзичливості надала можливість реалізовувати особистісно
орієнтоване навчання.
Очікування
дітей визначилися. При оцінюванні
було багато учнів на
достатньому рівні.
Немає коментарів:
Дописати коментар